![](https://blog.kakaocdn.net/dn/xCQnK/btrQ1JGf40c/fjAksLWO3kNH6YBBX20fn0/img.jpg)
폴 고갱
셴강 변의 크레인
1875
캔버스에 유채
77.2x119.8cm
폴 고갱은 증권 거래소 직원으로 일하던 중 인상주의 미술을 접하고 화가가 될 결심을 하였고, 미술 수업도 받기 시작 했습니다. <센강 변의 크레인>(1875)은 바로 이즈음에 그려진 고갱의 초기작 중 하나입니다. 거대한 크레인이 설치된 센강 변의 풍경과 아이의 손을 잡고 강변을 걷는 어머니의 뒷모습을 포착해 그린 이 작품은 인상주의풍의 야외 풍경화로 볼 수 있습니다. 인상주의의 영향을 받기는 했지만 고갱은 근대화된 대도시 파리의 풍경보다는 파리 근교의 전원 풍경과 평범한 사람들의 일상을 그리는 것에 더 관심을 가졌습니다. 이러한 그의 성향은 발전하는 서구 문명과 대비되는 다른 문화에 대한 관심으로까지 이어집니다. 고갱은 결국 1891년 파리를 떠나 남태평양의 타히티로 이주해 이국적인 자연과 인물을 주제로 한 작품들을 제작했고, 1903년 그 지역에서 생을 마감했습니다.
![](https://blog.kakaocdn.net/dn/ct5OYR/btrQZ4kkoht/AC8MOKce8YTsqRCfi0Nkf1/img.jpg)
![](https://blog.kakaocdn.net/dn/cPzAXf/btrQZX6KRF8/0FUgnndni4U0cT54aA47M1/img.jpg)
![](https://blog.kakaocdn.net/dn/tFg1l/btrQZWtdQZ6/B9SL6UlevurA5TbBwEmio1/img.jpg)
![](https://blog.kakaocdn.net/dn/cWW1Bx/btrQ3UtKTMN/n0j4IprAqCUpJjpKn9VRJk/img.jpg)
![](https://blog.kakaocdn.net/dn/ocZsb/btrQ2fry2lR/h9RhMSWcaVub0DqNmRaBlK/img.jpg)
![](https://blog.kakaocdn.net/dn/bx0YjC/btrQZQ0WMcP/gYKXZkQP8oqynkW7BFZw70/img.jpg)
MMCA 이건희컬렉션 특별전: 모네와
피카소, 파리의 아름다운 순간들
2022.09.21 - 2023.02.26
국립현대미술관 과천 1층, 1원형전시실 | 무료
![](https://blog.kakaocdn.net/dn/cyEYCR/btrQ2RYlLYi/zZbUbZWKh8I9aZgVe29e21/img.jpg)
![](https://blog.kakaocdn.net/dn/cPJObt/btrQ2SiEJLp/1AByr02ZlDq1zG1jWtvbqk/img.jpg)
👌교통
국립현대미술관 과천—덕수궁(시청역) —국립현대미술관 서울(삼청동). 셔틀버스 운행.
지하철 대공원역4번출구 —— 국립현대미술관 과천 (20분간격 셔틀버스 운행).
Paul Gauguin
Crane on the Banks of the Seine
1875
Oil on canvas
77.2 × 119.8cm
Paul Gauguin was working as a stockbroker when he discovered Impressionist art. He immediately decided to become a painter and began taking art lessons. Crane on the Banks of the Seine (1875) was one of the early works he produced around the time he started learning to paint.
It depicts a mother holding her child's hand as they walk with their backs toward the viewer against a backdrop of the river landscape with a large standing crane. It can be considered fundamentally an Impressionist landscape painting. Although he was influenced by Impressionism, Gauguin was inclined more toward depicting rural landscapes in the areas surrounding Paris and the everyday life of ordinary people rather than scenes from the grand modern city of Paris. This inclination led to an interest in other cultures that contrasted with the rapidly industrializing Western civilization. Gauguin eventually left